Mikä on lehdistötiedotteiden salaisuus? Miksi ne ovat parempia kuin maksetut mainokset?

Kerron Sinulle nyt salaisuuden, jota monikaan ei tiedä: lehdistötiedotteilla voit saada huomattavasti enemmän näkyvyyttä ja uskottavuutta yrityksesi palveluille ja tuotteille kuin perinteisillä maksetuilla mainoksilla.

Lukijat pitävät lehdistötiedotteita luotettavina tiedonlähteinä. Lukijat uskovat enemmän lehtien toimituksellista aineistoa kuin mainoksia. Lehdistötiedotteilla saat ilmaista julkisuutta yrityksellesi – laajaa näkyvyyttä, joka muuten maksaisi satoja ellei jopa tuhansia euroja. Lehdistötiedote ei ole mainos vaan uutinen, siksi se on luotettava ja uskottava.

Lehdet käyttävät paljon lehdistötiedotteita – mikset Sinäkin?

Erään tutkimuksen mukaan yhdessä maailman arvostetuimmassa lehdessä Wall Street Journalissa oli yhdessä numerossa 111 juttua, jotka perustuivat lehdistötiedotteisiin. Lehtien toimittajat etsivät jatkuvasti juttuaiheita lehdistötiedotteista.

Ihmiset lukevat paljon lehtiä – olivatpa ne sitten perinteisiä paperilehtiä tai digilehtiä. Toimittajat tarvitsevat juttuja, joissa on lukijoita kiinnostavaa sisältöä. Lehdistötiedotteet tarjoavat toimittajille hyvän keinon löytää uusia, mielenkiintoisia uutisaiheita.

Kun yrityksesi tekemä lehdistötiedote julkaistaan lehdessä, pääset ilmaiseksi kertomaan suurelle yleisölle oman tarinasi. Mitä se voisi merkitä yrityksesi imagolle? Kannattaisiko Sinunkin kokeilla lehdistötiedotteita?

Tee näistä aiheista aina lehdistötiedote

Voit tehdä lehdistötiedotteita hyvin erilaisista aiheista. Tässä vain muutamia:

1. Uusi tuote tai palvelu

2. Vanha tuote tai palvelu uudella nimellä

3. Tuotteen uusi pakkaus

4. Vanhan tuotteen uusi malli

5. Vanha tuote saatavissa uusissa väreissä tai mitoissa

6. Vanhan tuotteen uudet sovellutukset

7. Tuotteen uudet lisävarusteet

8. Asiantuntijan lausunto jostakin tärkeästä aiheesta

9. Keskustelua herättänyt aihe

10. Uudet innovaatiot tai patentit

11. Uudet myyntiedustukset tai -sopimukset

12. Tulostiedotteet

13. Uudet työntekijät

14. ”How to” -ohjeet

15. Uuden liiketoiminnan aloitus

16. Yrityksen sponsoroinnit ja hyväntekeväisyydet

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *