Millainen on hyvä ja toimiva lehdistötiedote? Miksi hyvä lehdistötiedote saa median huomion ja se julkaistaan?

Hyvä lehdistötiedote saa ennen kaikkea median huomion. Median huomio saadaan sillä, että lehdistötiedote on kirjoitettu hyvin. Hyvässä lehdistötiedotteessa on sisältöä, joka kiinnostaa lukijoita – jokainen media kilpailee lukijoista, ja toimittajat, jotka lukevat lehdistötiedotteita, tietävät tämän.

Hyvä lehdistötiedote on valmis juttu, jota toimittajan ei tarvitse kirjoittaa kokonaan uudelleen. Tämä säästää kiireisen toimittajan aikaa. Hyvä lehdistötiedote on heti valmis julkaistavaksi.

Lehdistötiedote ei lässytä

Hyvä lehdistötiedote ei lässytä, vaan se kertoo uutisen mielenkiintoisella tavalla. Lehdistötiedote on aina merkittävä uutinen. Se menee suoraan asiaan ja pysyy siinä. Mikään ei ärsytä toimittajia niin paljon kuin lehdistötiedotteet, jotka ovat täynnä epäuskottavia adjektiiveja vailla sisältöä.

Hyvä lehdistötiedote vastaa kysymyksiin: mitä, missä, milloin, miksi, miten ja kuinka. Teksti on ytimekästä ja näkökulma on lukijoita kiinnostava.

Hyvä lehdistötiedote kiinnostaa lukijoita

Hyvä lehdistötiedote on kirjoitettu aina julkaistavaksi – sen kohderyhmänä ovat lukijat. Kun lehdistötiedote kertoo tärkeän uutisen mielenkiintoisesta näkökulmasta, se tarjoaa lukijoille hyödyllistä tietoa. Jokainen media haluaa julkaista lukijoitaan kiinnostavia juttuja – ja lehdistötiedotteet voivat olla tässä apuna.

Hyvä lehdistötiedote on ymmärrettävä. Sen idea on kirkas. Kun kirjoittaa selkeästi, ajattelee myös selkeästi. Hyvä lehdistötiedote vie lukijaa johdonmukaisesti eteenpäin. Hyvä lehdistötiedote on helposti luettava – se tuo pääteemat selkeästi esille. Lyhyet kappaleet, lyhyet lauseet ja väliotsikot tukevat lehditötiedotteen luettavuutta.

Hyvässä lehdistötiedotteessa ei ole kirjoitusvirheitä. Hyvän lehdistötiedotteen tarkoituksena on vahvistaa yrityksen imagoa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *